Mac 24, 2011

catatan pada hari khamis

salam dan selamat sejahtera buat pembaca blogs catatan..
apa khabar korang semua..sejak akhir2 ni mr busy asyik datang menjengah kat opis..kesian mr relax..x sempat nak bertweet time keje..
entah ape kesudahan pada hujung bulan ini,harap2 naik gaji lebih sikit bos tahun ni.
haha..masing punya impian yang sama macam aku kan,
so hari ini aku nak bercerita kat korang semua yang bos aku bagi nasihat untuk sambung belajar,
adeh bos,tak larat rasanya nak mengadap buku,nak buat assignment dan nak membahagikan masa
untuk bekerja dan belajar,imposible kan,tapi bila aku memikirkan peluang lepas aku
berjaya tamatkan pengajian aku nanti,mane tahu naik pangkat ke..haha..!
dalam kepala aku pikir macam itu je,nak berhenti kerja sayang,aku suka kerja kat tempat
macam ini kerana apa yang aku mahukan suasana kerja kat sini semuanya ada,walau kat company aku
cuma ada dua orang melayu,tapi aku bangga dengan bangsa2 lain kerana mereka tidak memilih kulit
untuk berkawan,bos yang boleh bergelak ketawa,suka belanja makan,macam2 lagi sebab yang menyebabkan
aku malas nak cari kerja lain,korang pulak macam mane?
gembira tak dengan suasana tempat kerja korang?
anyway hari ini aku nak share 3 buah puisi yang aku suka baca,

"setiap ayat tidak dapat diluahkan dengan berkata kata sahaja,kita juga boleh berkongsi dengan menulis ke atas kertas"

itulah yang aku paham tentang istilah berkongsi suka duka kehidupan,
semoga korang sentiasa melakukan yang terbaik untuk mengecapi impian dalam hidup,

PERSAHABATAN

Bukan Atas apa atau dasar apa kita menjadi seorang sahabat
Tapi itu dari hati,,,,,
Ketulusan untuk berbagi dan membagi
Menyejukkan bukan membekukan,,,,
Menghangatkan bukan memberi rasa panas,,,

Sahabat adalah,,,
Seseorang yang paling tahu hal buruk dalam diri kita,,,
Seseorang yang selalu marah saat kita berbuat salah,,,
Seseorang yang selalu berusaha melukiskan senyum dibibir kita
Seseorang yang selalu meminjmkan bahu untuk bersandar

Persahabatan itu ibarat tangan dan mata
Saat tangan terluka mata menangis
Dan saat mata menangis tangan mengusap air mata


Kasih Ibu

Dentingan nafasmu menyelemuti hari hingga senja
Tak tersimpan setitik kelelahan di wajahmu
Tak ada sesal saat semua harus kau lalui
Langkahmu tak pernah henti
Melangkah untukku

Kasihmu tak kunjung redah
Walau dalam lelah
Kau tetap merangkai kata bijak untukku
Mengurai senyum
Di setiap langkahku
Mendera doa
Di setiap helai nafasku

Ibu….kau mutiara di hatiku
Relung hatimu sangat indah
Hingga aku tak mampu menggapai dalamnya
Tetes air matamu menguntai
Sebuah asa untukku




PUISI cinta
 
Benci dan rindu merasuk di kalbu
Ada apa dengan cintaku
aku ungkap semua

Jangan pernah bibir tertutup
Bicarakan semua yang kau rasakan
Cinta itu kita yang rasa
Bila sengsara hati kan merana

Wahai pujangga cinta
Biar membelai indah
Telaga di kalbuku
Jujurlah pada hatimu
Ada apa dengan cinta??


orait,aku mintak diri dulu,
dah lewat dah ni,tak prepare lagi baju untuk kerja esok.
anyway i wish u have a gud dreamz tonite !!

adios ['',]

0 ulasan:

"Meniti arus perjalanan kehidupan"

Lihatlah alam yang terbentang luas ini,
Ia dipenuhi dengan cerita dan kebesaran Allah,
SubhanAllah,
Alangkah indahnya kehidupan ini kerana Allah
meminjamkan sepasang mata untuk menghayati
ciptaanya yang maha agung,
perjalanan kehidupan ini adalah sementara dan
tidak di ketahui di manakah akhirnya sebuah perjalanan,
Ia hanyalah sementara,
sentiasa mencari erti sebuah perjalanan adalah perjuanganku

selamat datang to catatan

selamat datang to catatan
assalamualaikum dan salam sejahtera

Pengikut saya

Catatan Popular


 

Design by Amanda @ Blogger Buster